Taiwan, Canada en weer op weg naar huis! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bart Donkelaar - WaarBenJij.nu Taiwan, Canada en weer op weg naar huis! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bart Donkelaar - WaarBenJij.nu

Taiwan, Canada en weer op weg naar huis!

Door: Bart van Donkelaar

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,

De afgelopen tijd heb ik niet echt tijd gehad iets te schrijven, maar het is alweer bijna tijd om het vliegtuig naar huis te pakken. De afgelopen tijd heb ik een flitsbezoek gebracht aan Taiwan, en heb ik ruim een maand rondgetrokken door Canada met Kim, dus genoeg te vertellen!

Om te beginnen bij Taiwan, dit was een wereld van verschil met Korea (en ook Japan). Het klimaat was tropisch, en de chaos die vaak gelinkt wordt aan Azië was hier veel meer te merken dan in het land waar ik een half jaar had doorgebracht. Meteen uit het vliegtuig leek het alsof ik in een sauna stapte, de hitte klapte er goed in. Mijn eerste bestemming was Taroko National Park in het Oosten van het land. Hier ben ik twee dagen geweest, en wat een natuur! Er ging één weg het park in, en verder was het praktisch allemaal dichte jungle. Ik stak een kop boven de gemiddelde persoon uit, en moest af en toe de spinnenwebben ontwijken. Toen ik eenmaal door had wat voor spinnen de webben bewoonden vond ik dat een minder geslaagd idee, maar de parken waren zeker de moeite waard! Mijn laatste dag was in Taipei, hier was het helaas erg bewolkt en mistig, maar ik heb toch de stad enigszins in de regen proberen te zien. Veel zwervers in vergelijking met Korea, en ook veel straathonden, die zag je in Korea totaal niet om overduidelijke redenen. De mensen waren erg open, al met al ben ik blij dat ik deze totaal andere cultuur ook nog even heb meegemaakt.

En toen Canada! Na vijf maandag zag ik Kim dan eindelijk weer. Om een cultuurshock te voorkomen had ze via AirBnB een kamer voor drie dagen geboekt in de Chinese buurt. Aan Aziatische mensen en geuren dus geen gebrek.. Gelukkig na onze kampeerspullen te hebben ingeslagen, uiteraard bij de Walmart, aan onze rondreis begonnen. In het kort, we hebben een rondje gemaakt door west Canada, van Vancouver Island (met Victoria, Tofino en de Wild Pacific trail) naar Whistler, Wells Gray, Jasper, Mt Revelstoke, Glacier, Yoho, Banff, Kootenay, Waterton Lakes en het prachtige Oyosoos. Afgezien van de laatste (klein dorpje met als hoogtepunt een attractieparkje voor kinderen) waren het allemaal fantastische nationale parken. De statistieken kunnen in het verslag van Kim ingezien worden, maar we hebben er erg mooie hikes gedaan! Beren gezien, waarvan een jong (net een teddybeertje), verschillende soorten herten, een bever, teveel eekhoorns (of andere knaagdieren) om te kunnen tellen, bizons, een cougar en een heus een konijn. De natuur was erg uitgestrekt en vaak afgezien van de paden nauwelijks door mensen aangetast. Erg mooi en indrukwekkend om te zien.

Ik zal proberen om met wat foto's een indruk te geven van wat we gezien hebben, maar het zijn er nogal wat geworden dus een selectie maken is lastig..

Tot snel!

  • 22 Juli 2017 - 11:57

    Heleen & Marc:

    Welkom terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 2419

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 31 Juli 2017

Exchange KAIST

Landen bezocht: