Japan, Tokyo naar Fujikawaguchiko - Reisverslag uit Fujikawaguchiko, Japan van Bart Donkelaar - WaarBenJij.nu Japan, Tokyo naar Fujikawaguchiko - Reisverslag uit Fujikawaguchiko, Japan van Bart Donkelaar - WaarBenJij.nu

Japan, Tokyo naar Fujikawaguchiko

Door: Bart van Donkelaar

Blijf op de hoogte en volg Bart

12 Februari 2017 | Japan, Fujikawaguchiko

Hallo allemaal,

Mijn allereerste reisverslag, en wel vanuit Japan! Het is hier nu zondag, zes uur, en dit is alweer mijn zesde dag in Japan. De tijd gaat toch best snel zo.

De eerste drie dagen ben ik begonnen in Tokyo, de grootste stad ter wereld! Ondanks dat het zo'n enorme stad is, verloopt alles opvallend ordelijk. Een paar clichés onder elkaar:
- Japanners houden van rijen; bij de metro of trein staat zelfs keurig netjes aangegeven waar men moet wachten.
- Het mysterie van het afval; gedurende mijn drie dagen in Tokyo heb ik geen enkele prullenbak gezien in de stad, maar ook absoluut geen afval zien liggen op straat. Niemand gooit hier kennelijk zomaar wat op de grond.
- Gamen is helemaal hip hier; van tiener tot werkende man, gamen is hier normaal. Van enorme speelhallen in Akihabara (stadsdistrict van Tokyo) tot op de smartphone, gamen gebeurt hier 24/7.
- Automaten voor alles; of je nu drinken wilt, of eten, of een speeltje in een ronde bal (zoals bij de kindersurprise, alleen is het hier kennelijk niet alleen voor kinderen), je kunt alles uit een automaat halen. En die automaten staan dan ook praktisch op elke straathoek. Best handig :)
- Japanners zijn erg behulpzaam; als je iets te lang vertwijfeld om je heen staat te kijken naar welke kant je nu weer op moet lopen komt er negen van de tien keer wel iemand aan je vragen of je hulp nodig hebt.
- Ik val op; nog geen vijf minuten aangekomen in Japan en ik had al een cameraploeg van een Japans tv station voor me staan die me wilden interviewen.

Wat me verder erg is opgevallen is dat Tokyo dan de grootste stad ter wereld mag zijn, het zou me niks verbazen als het tegelijkertijd de veiligste stad ter wereld is. De cultuur is er zo dat niemand het in zijn of haar hoofd haalt om iets te doen wat niet hoort. Ik heb geen seconde het idee gehad dat mijn spullen niet veilig was, of dat er een intimiderende sfeer hing. Lastig uit te leggen, maar voor een wereldstad vond ik het allemaal vrij onschuldig overkomen.

Na de drukte van Tokyo is Fujikawaguchiko een oase van rust. Met een prachtig uitzicht op Mt. Fuji is het bijna een soort vakantie; en dat tijdens mijn vakantie :P

Komende maandag ga ik op weg naar Kyoto. Daar waar Tokyo het super moderne is, schijnt Kyoto het traditionele Japan te zijn. Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Bart

  • 12 Februari 2017 - 11:17

    Margreet:

    Ha neefie! Wat een gezellig verslag van je eerste 6 dagen! Kunnen we je nu op de Jpanse tv zien????
    Grappig dat je fietst; gebeurt dat meer?
    Heel veel plezier daar de komende week, benieuwd naar je volgende ervaringen!
    Liefs,
    Margreet

  • 12 Februari 2017 - 11:19

    Jacqueline Van Donkelaar :

    Geweldig Bart ,wat een ervaring ! Geniet ervan en ik ga je volgen !
    Xx Sjak

  • 12 Februari 2017 - 12:05

    Jet:

    Hoi Bart, wat super voor je om dit te doen; de combi vakantie en studie. Geniet!! Heel bijzonder land. 'k Ga je lezen/volgen. Groetjes Jet

  • 12 Februari 2017 - 12:16

    Heleen & Marc:

    He Bart, mooie foto's en leuke observaties! :-)
    Geniet lekker verder!

  • 12 Februari 2017 - 12:57

    Moos:

    Haha die camaraploeg. Leuk!
    Geniet ervan! Keep me posted

  • 12 Februari 2017 - 14:26

    Carolien:

    Ha Bart,
    Wat een leuk verslag en een mooie foto's. Vandaag lag in Tricht ook 5 cm sneeuw en we hebben in het bos bij Amerongen gewandeld. Was schitterend.
    Heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag

  • 12 Februari 2017 - 20:32

    Albert En Ingrid Rietjens:

    heej Bart,
    geniet ervan!

  • 14 Februari 2017 - 19:24

    Annemarie En Anno:

    Hey lange blonde krullenbol, leuk verhaal, mooie foto's! Wat een contrasten allemaal. Die mondkapjes in de metro, is dat tegen de stank/vervuiling?
    Veel plezier in Kyoto en verder!

Tags: Japan, Tokyo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 2418

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 31 Juli 2017

Exchange KAIST

Landen bezocht: